Ohh wat zijn ze groot! :P - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nienke Timpert - WaarBenJij.nu Ohh wat zijn ze groot! :P - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nienke Timpert - WaarBenJij.nu

Ohh wat zijn ze groot! :P

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 November 2012 | Ghana, Kumasi

Haha alleen om die titel al heb ik de grootste lol! :P
Maar ik ga maar eerst vertellen hoe het weekend was in Accra. We hebben in het Salvation Army Hostel geslapen. De vertaling van Salvation Army is het Leger Des Heils. In Nederland zou je daar gaan slapen als je geen huis meer hebt, maar hier in Ghana is dat heel anders. Hier is het heel normaal om daar goedkoop een overnachting te boeken. Het was wel heel apart om daar 2 nachten te slapen.
In Accra hebben we het Culturele Centre bezocht en daar hebben we flink gewinkeld. 's Middags zijn we naar de shoppingmall gegaan om daar wat te eten en verder te shoppen. Dit is trouwens niet de winkel die afgelopen week is ingestort.

Afgelopen maandag ben ik begonnen op de mannenafdeling. De eerste dag was eigenlijk niet zo leuk. Ze zeiden niks, ze gaven me geen introductie en ik moest maar ergens zitten wachten, totdat de dag voorbij was. Toen een verpleegkundige vroeg wat ik van de dag vond en ik heel eerlijk antwoorde saai. Gaf ze aan dat ik vragen had moeten stellen naar aanleiding van mijn introductie. Ik gaf toen aan dat ik die niet gehad had en dus ook niks kon vragen. Ze hadden dit niet verwacht en hebben me toen alsnog de introductie gedaan.
De 2e dag begon leuk! De arts deed de artsenvisite en er waren die dag 4 stagiaires, hij stelde ze allemaal vragen en op de meeste vragen wisten geen antwoord. De arts gaf aan dat ze dat maar moesten opzoeken. Toen kwamen ze aan mij vragen of ik wist wat het was. Best grappig!
De 3e dag heb ik veel wonden verzorgd. Bij 1 man, wat ik best wel zielig vond, hij had een wond op zijn scrotum (balzak) en wat hadden ze gedaan, het verband er te strak om heen gedaan. Met als gevolg dat hij dus allemaal kleine wondjes had. En wat doet 1 van de verpleegkundige, ze maakt de wondjes schoon met nacl (een zoutoplossing) die man had dus ontzettend veel pijn, echt zielig!
En ik moet eerlijk zeggen, wat ik tot nu toe gezien heb, het valt best mee hoe groot ze zijn hoor. Ze zijn wel iets groter dan in Nederland, maar niet zo groot als dat ze zeiden:P

Donderdag en vrijdag ben ik weer op outreach geweest naar scholen hier in Kumasi. En deze week waren er best veel wondjes die behandeld moesten worden.
Op 1 school waren de kinderen trouwens ook best vervelend. Ze gingen om je heen staan, aan je zitten en zo was het best lastig om te werken. Tot dat we de 2 aanstichters op de stoel kregen met wondjes. We hebben de wondjes toen heeeeel goed schoon gemaakt! Haha wat zijn we af en toe ook lief voor die kindjes:P

Dit weekend zijn we in Kumasi gebleven. Vandaag zijn we naar het Culturele Centre hier in Kumasi geweest en morgen gaan we naar Lake Bosumtwi.
Vanavond gaan we hutspot koken voor onze familie, of naja we gaan het proberen! Want we hebben niet alle dingen die we in Nederland hebben maar we gaan ons best doen. Ik ben ook echt benieuwd wat ze er van vinden!

Hier is het trouwens zo'n 35 graden nu, haha en ik hoorde dat het in Nederland alweer lekker koud en guur is:P

Veel liefs en tot volgende week!

Nienke

  • 11 November 2012 - 12:08

    Alida:

    heerlijk weer even een weekverslag van jou, geweldig wat je allemaal meemaakt. Ik hoop dat de hutspot lekker was.
    Groejes Alida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Hallo allemaal, Ik ga eind september voor 4 maandan naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in een ziekenhuis. In de volgende berichten laat ik jullie weten welk ziekenhuis het is. Ik heb natuurlijk wel wat hulp nodig! Ghana is een 3e wereldland en ze hebben niet genoeg geld voor goede medische voorzieningen. In de periode dat ik daar ben wil ik ook gaan kijken waar geld nodig is om te helpen. Waar hulp nodig is en wat ik gedaan heb zal ik in mijn reisverslagen zetten! Ik hoop dat jullie de mensen daar in die tijd willen gaan sponseren en willen zorgen voor betere medische voorzieningen! Wil je nu al geld doneren dan mag dat natuurlijk ook! Je kunt geld storten op bankrekeningnummer: 8450371, t.n.v. Nienke Timpert, ovv Ghana. Je kunt mij via deze site volgen, ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden door verhalen en foto's. Groetjes, Nienke

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 13626

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 04 Februari 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana

Landen bezocht: